fredag 8 augusti 2014

Omstart och nystart

Nu, äntligen, börjar allt komma i sin ordning och lusten till att väva börjar så sakta komma tillbaka. Det var inte riktigt meningen att jag även skulle ta semester från vävningen den här sommaren. Men veckan innan ledigheten började fick vi översvämning i källaren. Och vad står i källaren, jo, min kära vävstol. Dessutom höll jag på att solva när allt vatten öste in. Så mycket låg på golvet. Just där försvann all lust till både semester och vävning. 

Nu är allt uppklarat både med försäkringsbolag och vävstol. Nya tillbehör till vävstolen är inköpt och jag blev precis färdig med solvningen. Vävstolen har även fått flytta in till ett annat rum så nu konkurrerar den med alla gymgrejer. Men jag har fått mycket bättre plats. 

Snart börjar även vävkursen....ska bli intressant att se vad den här hösten bjuder på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar