lördag 21 juni 2014

Skära pioner och skurna trasor


Jag trodde för en stund att nu, när sommarmånaderna är här, skulle det bli lite mer tid för vävning. Så fel jag hade. Det är så mycket annat som måste göras. Vår plan är att vi ska vara färdiga med vissa av projekten innan semestern v29 så att vi slipper ha allt då och faktiskt ha semester. Att vi dessutom drabbats av sådana där käcka sommarförkylningar gör ju inte att vi jobbar hårdare så vi får väl se hur det går. 

Den här midsommarhelgen var vi hos mina föräldrar och då fick jag med mig två böcker som mammas kollega tyckte jag skulle låna. Mormorsrutor. Hur hon kunde veta att jag har dille på sånt vet jag inte. Men glad blev jag och det är alltid roligt med ny inspo. 


Dagen har annars bestått av länsning av pionlandet och god sommarsallad med strimlad lövbiff, rödbetor och getostcreme!!




Lite tid har jag lagt på att skära trasor....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar