onsdag 27 augusti 2014

Varning för vävrumpa!


För ett tag sedan fick jag, via en engelsk vävgrupp på Facebook, se en sida som handlade om "weavers bottom". Eftersom jag jobbar inom sjukvården själv blev jag lite nyfiken. Okej då, sjukvård och vävning tillsammans kan ju inte bli annat än intressant ;)

Jag for in och läste om denna doktor som lärt sig om just fenomenet "vävrumpa". Om man sitter dagarna i ända (på ändan;)) så kan ändalyktan bli så ansträngd så att man får inflammation i den lilla vätskefyllda säck som finns vid sittbenen. 

Ironisk som jag är av mig skulle jag tycka att det vore hejdlöst kul om en varningsskylt följde med alla vävstolar "varning för vävrumpa vid långvarigt vävande" 





http://www.doctorschierling.com/blog/weavers-bottom-or-piriformis-syndrome

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar