tisdag 12 augusti 2014

Gamla fynd

Första arbetsdagen över och idag har vi sovmorgon här hemma. Så veckan kunde väl inte starta så mycket bättre. 

Förra veckan avslutades däremot väldigt bra. I söndags hälsade vi på makens farbror där det bjöds på äppelpaj och jordgubbspaj. Men, vi gick igenom gamla lådor med tyger, gardiner, virkade alster och porslin. Man fick ta vad man ville ha. Jag blev ju alldeles lyrisk för det fanns så många fina virkade dukar. Hade jag haft oändligt med lagringsutrymme hemma hade jag väl tagit med mig alltihop. Jag fick i alla fall med mig hem några virkade dukar och en hel del tyg som jag tänkte kunde passa som inslag i dukar eller mattor. Men sedan fann jag en gammal spolmaskin. Får se om det går att fixa till den!


1 kommentar:

  1. Vilken bra gammal spolmaskin, det går säkert at fixa. Jag hittade en likadant på vinden när vi köpte vårt hus i Virserum. Efter användningen av lite slippappret och olja funkar det mycket bra nu.
    Hälsningar
    maliz

    SvaraRadera