fredag 22 augusti 2014

Fynden fortsätter......


Är det bara jag som har ett ständigt sug efter den optimala vävstolen? 
Fick veta via Facebook att Medborgarskolan i Vara sålde ut sina vävstolar. Jag var där och kollade eftersom jag vill ha en vävstol som går att komplettera med mer skaft, trampor och kontramarsch. Jag tackade iaf nej eftersom ingen hade kontramarsch. De var även nermonterade så det var svårt att se hur de såg ut. 

Men. Jag kunde inte sluta tänka på den där vävstolen. Den hade 10 skaft och 10 trampor. Kontramarsch kan jag ju köpa till. Så nu ligger den i källaren. Maken åkte och hämtade den om jag lovade att ta ner den andra. Men.....jag tror att jag kommer ha två stora vävstolar uppe snart ;) mitt mål är att nästa år gå vävkursen som är på distans i Fristad. Och då ska jag ha vävt in min nya/ gamla vävstol och skaffat kontramarsch. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar