söndag 1 juni 2014

Olika mönster

Den lilla glimåkran är nu igång. Jag varpade lite extra så att jag nu kan testa lite olika mönster, eller heter det tekniker. Ja, jag är nybörjare på detta och alla nya ord.


När jag använder en bordsvävstol utan trampor tycker jag det är enklast att skriva upp trampordningen och sedan skriva upp vilka handtag (skaft) som ska användas. 



Ska även passa på att pröva olika skyttlar. 




Vävstolen står just nu inklämd i ett hörn i vardagsrummet med fiskarna som sällskap. 

/Emma

4 kommentarer:

  1. Grattis till ett bra val av livsstil, för lite så är det! " att väva är att leva" Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Det ska bli roligt att följa ditt vävande. Bra att du sätter upp lite extra att prova på. Oftast gör man felet att väva klart det man ska väva och sedan testar på slutet och får fram något tiktigt snyggt och då är varpen slut. Lycka till i fortsättningen.

    SvaraRadera
  3. Vad kul att ni upptäckte vävningen- den kan ge så mycket. Hoppas ni lyckas med era uppsättningar och hitta massor med inspiration !

    Marianne

    SvaraRadera
  4. Roligt med en till vävblogg... lycka till med vävningen, det är verkligen kul kan jag lova!

    SvaraRadera